Vruchtvlees. Niet luid.

Wel uitgesproken. Dat was onze slogan voor Vruchtvlees, een creatief bureau in Den Haag dat strategie, identiteit en campagne levert aan culturele instellingen en bedrijven met het hart op de juiste plek.

Screenshot 2017-03-07 19.27.46

Wij kenden Vruchtvlees al voor ze ons vroegen om hun teksten te schrijven, want ze zijn de ontwerpers van literair tijdschrift Das Magazin. Toen we ze eenmaal beter leerden kennen, bleken we ze stiekem vaker gezien te hebben. Deze ambitieuze Haagsche jongens gaven de Museumnacht Amsterdam, Entrée en Operahuis De Munt in Brussel een volledig nieuwe identiteit.

Een eer dus, toen we werden gevraagd hun websiteteksten te schrijven. De doelgroep van Vruchtvlees vind je in de culturele of creatieve sector en zoekt enerzijds een strak en fris ontwerp, maar anderzijds ook herkenning en liefde voor cultuur. De angst bij de – vooral culturele – doelgroep is dat Vruchtvlees een bureau is vol hipsters die een identiteit doordrammen zonder enige respect voor de historie en traditie.

We besloten de strategische teksten fris en kort te houden en deze af te wisselen met iets poëtische zinnen, zodat de doelgroep zowel durf als erkenning zal vinden op hun website.

Als je poëtische zinnen schrijft zonder afwisseling en technische details, dan wordt het een vermoeiende boel. Door de afwisseling wordt het fris, opvallend en ook een beetje lief.

Vinden wij dan. En Vruchtvlees blijkbaar ook. Toen de website af was, hebben ze besloten de teksten (met onze toestemming ) te gebruiken voor een jubileummagazine, in het Engels. De teksten hebben we hierop enigszins aangepast, omdat sommige uitspraken te Nederlands zijn voor vertaling. Onze inhouse-vertaler Sabine Krouwels heeft de teksten in samenwerking met Vruchtvlees vertaald. Het prachtig vormgegeven boekje pronkt bij op ons kantoor in de vensterbank.

Wil je de website van Vruchtvlees zien? Dat kan!