De Wereld van Smaak. Culinair vergaderen

Terra Cacti nam de website van de Wereld van Smaak flink onder handen. De Wereld van Smaak profileert zich als een culinair centrum middenin de Markthal. Je kunt bij hen terecht voor volledig verzorgde food- en zakelijke evenementen en (bedrijfs)feesten, onder de meest kunstige kapel van Rotterdam.

We schreven niet alleen nieuwe websiteteksten, maar bepaalden tijdens een strategische sessie ook de aanpak. En die moest radicaal anders. Op de oude website duurde het namelijk langer dan dertig seconden om erachter te komen wat de Wereld van Smaak voor de bezoeker kon betekenen. Volgens ons omdat er met hagel op verschillende doelen werd geschoten. Daarnaast was de website niet echt aantrekkelijk voor bedrijven, maar sprak het tegelijkertijd particulieren ook niet echt aan. Er kwamen teveel mogelijkheden aan bod, met als resultaat een bezoeker in verwarring en dus weinig reserveringsaanvragen via de website.

Best gek als je zo’n unieke locatie aan te bieden hebt én werkt met duurzame smaakmakers volgens het no-waste principe. Want wie wil er nu niet verantwoord vergaderen met uitzicht op een meer dan levensgrote paprika?

Na de strategiesessie deden we een voorstel voor de indeling en tone of voice van de te schrijven websiteteksten. Uiteindelijk transformeerden we de indeling, vormgeving en teksten van de website van de Wereld van Smaak naar een begrijpelijk geheel. En met succes.

“De website van de Wereld van Smaak onderging een transformatie nadat Terra Cacti hiermee aan de slag was gegaan. Tekst, strategie en vormgeving vormen nu een geheel. Met een positief resultaat: voorheen wist onze doelgroep ons online niet te vinden, nu krijgen we veel aanvragen binnen via onze website.”

DE WERELD VAN SMAAK  | KIMBERLY MEULDIJK