Gauddi. Narrowcasting verbreden.

Hand opsteken als je wel eens van narrowcasting hebt gehoord! Geen handen?

Geeft niet. Wij hadden hetzelfde. Narrowcasting is het Nederlandse equivalent voor digital signage, de grote TV-schermen waarop je een menu, bewegwijzering, personeelsberichten of wat je maar wilt te zien krijgt. Het is je eigen TV-kanaal.

En zie daar meteen de slogan die we kozen voor Gauddi. Want wat we ook probeerden, hoe prachtig onze oplossingen ook waren, de homepagetekst moet binnen twee seconden duidelijk maken of je bezoeker goed zit. En al is narrowcasting een prachtig gevonden term (het tegenovergestelde van broadcasting, heb je hem?), het is ook wel een beetje incrowd. Mensen die er nog nooit mee te maken hebben gehad, weten vaak niet waar het over gaat.

Daarnaast is de doelgroep – ondernemers – er niet een van lekker online verdwalen. Die willen duidelijkheid, service en een goede prijs. Iets wat we maar al te goed weten, want dat willen we zelf vaak ook als we kosten op de zaak maken.

Gauddi wil zich als Nederlandse marktleider onderscheiden. Ons devies was daarom: maak snel duidelijk dat je doelgroep goed zit, en zorg er dan voor dat je anders bent. Na afloop was niet alleen Gauddi enthousiast over het resultaat. Ook wij waren enthousiast, zelfs zo erg dat we eventjes overwogen hebben om een scherm op kantoor te hangen. Twee problemen. 1. Ons kantoor is van glas, dus ophangen wordt lastig en 2. De kans is te groot dat Anneke de hele dag de Gilmore Girls wil herhalen, maar dan met haar hoofd gefotoshopt op Lorelai, zodat ze net zo grappig lijkt als Lorelai.

no shit sam

Website Gauddi