Hats & Tales. Stevige producties

Hats & Tales is een strategisch designbureau uit ons o zo geliefde Rotterdam. Hanneke en Saskia vroegen ons om de portfolioteksten op te stellen voor hun nieuwe website. We besloten om de uitleg van hun bijzondere, vaak analoge, werkwijze te combineren met overdenkingen en liefde voor de klant.

Naast het schrijven van de cases, stelden we voor om hun opdrachtgevers te interviewen en passages daarvan in te plaatsen in hun portfolio. De reacties van de opdrachtgevers waren zo positief, dat Hanneke en Saskia een blos op hun wangen kregen. Door de juiste vragen, doorvragen én te schrappen wat irrelevant was, passen de testimonials mooi in de cases.

We zijn er trots op dat we voor dit hypercreatieve en slimme bureau mochten schrijven. Hier geven we een paar passages ter illustratie.

Case: Momentum

Een multidisciplinaire groep ontwerpers, waarvan iedere ziel een andere drijfkracht heeft. Hoe zorg je voor eenvormigheid, zonder de uniciteit van de verschillende ontwerpers binnen de expositie aan te tasten? We kozen voor Momentum als naamgever en thema. Want voor ieder talent binnen de groep was een expositie van deze orde van grootte als een toets, een mogelijk kantelpunt.

hele case: klik hier

Case: Club Imagine

“Hats & Tales had meteen de juiste toon te pakken, dat vond ik knap. De visuele lagen die zij aanbrachten, zorgden ervoor dat het onderwerp ruimer werd. Dat past bij Club Imagine, waar we niet per se op zoek zijn naar één definitie of antwoord.”
— ARIE LENGKEEK —

Hele case: klik hier

Case Motel Mozaïque:

Eén opdracht, drie woorden: 
Blow us away.
Motel Mozaïque vroeg ons om verbazing in de meest verstrekkende zin van het woord. Zo gezegd, graag gedaan. Met ons campagnevoorstel sloegen we een nieuwe weg in voor de Rotterdamse kunst- en muziekstichting die gastvrijheid ademt in haar bestaan. We vinden verbinding door de verwondering in elkaar, en bij het publiek.
Een samenwerking die ons lief is.

Hele case: klik hier

Case: Broeinest

“Broeinest als CREATIVE PLAYGROUND. Hier was goed over nagedacht. Het was gegrond. Het was tof. We waren enorm onder de indruk van hun presentatie. De passie spatte er vanaf. Het was iets totaal anders, iets veel bonters.”
— DIMITRI TRAAS —

Hele case: klik hier

Case: Urgent Cities

Voor het ontwerp kozen we als leidraad de transformatie. De vervreemding en dynamiek die de vormen creëren, verbeelden voor ons de wrijving en de schoonheid in de discussies. Mensen die dezelfde woorden gebruiken en elkaar toch niet begrijpen. Door elkaar op te zoeken, kunnen we samen de boodschap te definiëren.

Hele case: klik hier

Case: Rocycle

Rocycle is een concept uit Amerika. Je krijgt een opzwepende spinklas in het donker, met kaarslicht. Geen zorgen dus of je de langzaamste bent, of juist ietwat overdreven enthousiast reageert op je favoriete oefening. Het is jij en je fiets, met de verzachtende wetenschap dat je niet alleen bent. Want sporten doe je voor jezelf, maar het liefst met de energie van anderen. En keiharde muziek die zorgt dat je nog wat harder gaat fietsen.
Party on a bike.

Hele case: klik hier

Case: Fest

We stapten samen met Femke in de achtbaan die Fest heet. We kijken vooruit of de wilde route naar het juiste doel leidt. Vaak zat stellen we de rails een beetje bij. Telkens kijken we achterom of het team nog wel goed zit, of iedereen nog wel geniet van de rit. Want vrolijkheid is een vitaal onderdeel van Fest.

Hele case: klik hier