Traineeship

Voor bedrijven die een inhuizige copywriter nodig hebben, maar zelf geen verstand hebben van schrijven, levert Terra Cacti onder haar trainingsprogramma 850 Words een traineeship. De trainee volgt ons lesprogramma en een programma toegespitst op het bedrijf waar het is aangenomen.

Het programma duurt drie maanden en vindt deels plaats op ons kantoor, deels op het andere kantoor. Je kunt elke maand instappen in het traineeprogramma en het is gemakkelijk aan te passen op jullie bedrijf.

Maand twee

Tijdens deze maand volgt de trainee verschillende colleges, al dan niet met de aanwezige andere juniors, waarin we ingaan op basisonderwerpen: het maken van titels, ondertitels, nieuwsberichten, reacties, social media, blogs, persberichten, etc. De trainee werkt omwisselend een of twee dagen per week bij mij op kantoor. Een keer in de twee weken komt hij of zij een dag bij jullie op kantoor werken.

Maand drie

De trainee werkt in deze maand bijna zelfstandig aan de teksten, deze worden wel door mij nagekeken en gezamenlijk geëvalueerd. We zetten in deze maand een PR-beleid op, social-mediacontentagenda en projectmanagement-tool op. De trainee werkt een dag per week bij mij op kantoor. De andere dag werkt hij of zij bij jullie op kantoor.

Vacature traineeship
We stellen een vacature op voor copywriter jullie nieuwe bedrijf, waarbij de eerste maanden een traineeship vormen dat grotendeels plaatsvindt op ons kantoor in Rotterdam. Wij stellen de vacature op, we beoordelen vervolgens samen de binnengekomen brieven. De ingezonden brief moet geschikt zijn voor web, uitdagend, fris en jong. Dat betekent dat een timide brief eerder de weg naar de prullenbak vindt dan een iets te uitdagende brief. Je stuurt namelijk liever iemand bij, dan dat je iemand moet aansporen. Vervolgens is de sollicitatieronde, waarbij wij samen de persoon ondervragen en een korte schrijftest afleggen.

De eerste maand
De trainee werkt in deze maand twee dagen per week bij mij op kantoor. In deze maand gaan we niet alleen intensief bekijken of dit de juiste copywriter voor jullie is, we onderzoeken tegelijkertijd in verschillende strategische sessies de tone of voice van jouw bedrijf.

Tijdens de strategische sessies onderzoeken we de elevator pitch, het doel van het bedrijf, de doelgroep, de onderwerpen, etc. In het begin neem ik de leiding in die sessies. De trainee zal de leiding uiteindelijk overnemen. Hij of zij schrijft in deze eerste maand de eerste teksten onder mijn leiding. Elke week krijgt de trainee een intensieve individuele workshop waarin we verder ingaan op teksten, toegespitst op jullie bedrijf.

Doelen
Na drie maanden is de trainee opgeleid tot een goede en flexibele (senior) copywriter voor jullie bedrijf, met de juiste tone of voice, snelle pen en een reeks aan bijzonder praktische vaardigheden voor in de toekomst. Ook leren wij de copywriter aan om kennis over te dragen aan een volgende copywriter.

Wij zijn in deze maanden sterk betrokken bij jullie bedrijf en kunnen ook in de toekomst copywriters begeleiden en bijsturen. Daarnaast doen we verschillende tekststrategische sessies om jullie visieverwoording en elevator pitches helder te krijgen. De strategische webteksten worden geleverd en jullie leren tijdens de strategische tekstsessies ook zélf hoe je doelgerichtere teksten kan schrijven en hoe je bewijs levert aan je doelgroep. Tijdens de opleiding zal de trainee een duurzaam stijlboek opzetten, ook bruikbaar voor eventuele vervolgcopywriters.