Waarom zouden we je meteen Latijn laten spreken?

Toegeven, ik heb er ook flink wat gemaakt: missie/visie-documenten. Terra Cacti was een ambitieus en groeiend bedrijf en dus wilde we meedoen met de groten. We doken diep in het bedrijf en probeerde daaruit een visie te fileren. De dagelijkse beslommeringen werden door ons plotseling in een prachtig keurslijf gegoten, de missie. En later gingen we ook mee in andere branding-technieken, zoals de Why, How, What en de brandstory.

En oei, zo joegen we behoorlijk wat klanten de schrik op het lijf. Want het klinkt wel cool – en als je het goed verpakt ook wel noodzakelijk, maar het maakte dat onze opdrachtgevers vaker werden afgeschrikt, over wat ze ooit hadden gedaan en wat ze later zouden gaan doen. Als je daar nog niet eerder over na hebt gedacht, dan voelt het een beetje alsof we je meteen Latijn willen laten spreken, terwijl je nog niet zo goed Nederlands kan.

Terra Cacti is een bureau dat zich richt op de bedrijven die zich graag goed willen verwoorden. Daarvoor hebben we ons eigen stappenplan ontwikkeld. Het is vrij eenvoudig. Geparafraseerd kun je het zo uitschrijven: wie wil je bereiken, wat vraagt je doelgroep, hoe kleur je dat in en wat doe je daar bovenop? Dit doen we voor elke tekst en natuurlijk voor elke website.

Met zoveel ervaring op zak, kunnen we deze sessie en voor jou prettig en behapbaar maken. Het interessante is dat ook wat grotere vissen, deze strategie ook prettig vinden. Misschien juist omdat ze weer even terug gaan naar de basis.

Voor websites werk ik samen met Webbify.

En natuurlijk, wanneer dat goed is gegaan, kun je daar vast een mooie quote, missie of visie uit destilleren. Maar eerst maar eens vlekkeloos Nederlands praten, voor we ons bezig gaan houden met een dode letter.

Hoe beter je wordt in je werk, hoe eenvoudiger je het kunt aanpakken.

Terra Cacti is het bureau van Anneke