Zij zeggen


Vincent de Winter || eigenaar We Are North

We Are North is een jong bedrijf gericht op online dienstverlening in de publieke sector. Wij hielpen Vincent om zijn rol als ondernemer te definiëren. En bepaalden met hem de koers van zijn onderneming. Een nuchtere koers welteverstaan, richting het noorden. We vroegen hem wat hij vond van onze samenwerking.

“Het werk van Terra Cacti zou ik omschrijven als pragmatisch, met oog voor strategie en visie. Natuurlijk was een deel ‘gewoon’ schrijfwerk, maar bijna belangrijker was de goede strategie die ik aangereikt kreeg. Iets waar zij echt aandacht aan besteden. Ze horen je. Zelfs als je nog maar een kleine ondernemer bent.

Waar heeft Terra Cacti je bij geholpen?
“Terra Cacti stelde mijn profiel op. Eigenlijk wist ik van tevoren niet eens dat ik dit nodig had. Ik was gewoon op zoek naar een tekstschrijver in Rotterdam. Dat leverde mij zo enorm veel inzichten op, over wat voor bagage je hebt en wat je in huis hebt. We Are North was voorheen slechts een idee, nu is het iets dat staat. Mijn onderneming is gedefinieerd, het is echt een entiteit geworden.”

An en Sam, een wereld van verschil?
“Anneke typeert zichzelf als een wervelwind, Sam als een stabiele factor. En dat klopt. Maar het werkt. Impulsiviteit en reflectiviteit gaan goed samen.”

“Het werk van Terra Cacti zou ik omschrijven als pragmatisch, met oog voor strategie en visie. Ze besteden echt aandacht aan een goede strategie. Ze horen je.”

Marrit van Nattem || illustrator

Marrit is het creatieve brein met een penseel in de hand achter onze vrolijke Terra Cacti-cactus. En omdat één cactus niet genoeg is voor een bedrijf dat deze stekelige vriend als meervoud in zijn naam draagt, kregen we er twee van deze illustrator waar wij inmiddels groots fan van zijn geworden.

Terra Cacti is blij met de cacti van Marrit. Eentje ervan dient nu ook als logo van 850 Words, met een klein cowboyhoedje. Wij schreven op onze beurt de algemene voorwaarden voor Marrit’s webshop met kaarten en posters. Voorwaarden die je wél leest. En daar is Marrit ook blij mee! Lees ze hier.

“Jullie algemene voorwaarden voor mijn webshop zijn leuk om te lezen. Haha, wie had dat ooit gedacht! Als ik ze nu lees – wat ik dus ook echt doe – dan denk ik: ‘ja, dit snap ik’.”


Maaike Versteeg | Marketing en Communicatiemanager Gauddi

De teksten van Gauddi waren vertaald uit het Engels, maar kwamen in het Nederlands niet lekker uit de verf. We adviseerden dat ze gewoon opnieuw moesten beginnen en de vertaalde teksten links moeten laten liggen. Maaike was blij met dit advies. Volgens haar kwamen we zo tot veel creatievere ingevingen. Anders kom je er gewoon niet los van.

Maaike: “De teksten zijn veel minder formeel geschreven, ik vind dat informele en de woordspelingen leuk. Het is aansprekend, als je onze website bezoekt dan wil je blijven lezen. De websiteteksten zijn een goede basis voor alle communicatie.

Ik kan telkens weer voortborduren op de teksten, met een beetje knip- en plakwerk zo een leaflet of brochure opzetten. Dat was met die oude teksten nooit gelukt. En ja, het was best een stap om de oude teksten te vergeten, maar ik ben blij dat we dat hebben gedaan. Het heeft ons uiteindelijk juist kosten en heel veel moeite gespaard en veel mooiere teksten opgeleverd.

De samenwerking was prettig, Terra Cacti dacht goed mee. Ook de stoomcursus na oplevering, waarbij ik in een middag hoe ik zelf een nieuwsbericht op kan zetten, een persbericht uitzetten of een testimonial opvragen was erg handig. Al met al hebben we een goed fundament gelegd voor de tekstuele communicatie – en daar pluk ik een jaar later nog steeds de vruchten van.”

“We hebben een goed fundament gelegd voor de tekstuele communicatie – en daar pluk ik een jaar later nog steeds de vruchten van.”


Michiel Houdijk | Creatief Directeur Trichis

Kunstenaars schreven de teksten, Terra Cacti maakte er een behapbare boel van. Twee keer 365 pagina's, voor de Nederlandse en Brabantse editie. 

“Tijdens de productie van de Grote Nederlandse Kunstkalender 2017 heb ik Terra Cacti ingeschakeld om de eindredactie van de kunstenaarsteksten te doen. Geen eenvoudig karweitje, maar tot volle tevredenheid en netjes binnen de deadline opgeleverd.”